måndag 31 december 2012

Gott Slut och.......

Ja så har vi då kommit till årets sista dag , liite vemodigt känns det allt
MEN 2013 ska bli mitt absolut bästa år har jag bestämt.
Jag ska göra vad jag kan för att det ska bli så, både för mej o mina när å kära. Pyssla med det jag vill , sudda alla måsten  ( dom som går att sudda förstås )
Sköta om mej på allra bästa sätt och njuta av livet så mycket det går .
Sköta om Bloggen på ett mycket bättre sätt än jag hittills gjort.
Inga nyårslöften ska ges , nope !

December jag det blivit lite pysslande , har ju kommit in i ett stick stim nu så det blev lite
gjort på de fronten. Så himla roligt det är att sticka nu igen. Har ju haft ett uppehåll på ett par år ...eller flera kanske det är ;)
Ett par vantar bl.a har det blitt , hittade så fina på denna Blogg så jag tog o härmade lite 
Skaftet på en Olga socka visar jag åxå , ena sockan är klar men har ingen bild på den ...än . 
Tovat vantar har jag åxå gjort visserligen i maskin men ändå :)
Inte 17 kunde jag tro att  detta skulle bli ett par vantar heller 
 
Men si , det bidde det :)
Känns riktigt mysiga ;)

Nu måste jag passa på att visa ett förkläde efter min svärmor som vi hittat på vinden. Vi uppskattar att det är ca 76 år nu. 
Helt fantastiskt vackert 
Avsluta denna gång med att visa vilken vacker julklapp jag fått av finaste Pia Skogman.
Ljuvliga kuddar o en underbar text till, tåren kom när jag läste detta 
Finaste finaste Pia 


Hoppas vi ses en annan dag :)




9 kommentarer:

  1. fnissar, ser att jag missat en n på ett ställe men det är skrivet med lite mixter ur hjärtat!
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snuppan , jag har inte sett nåt stavfel o skulle jag gjort det så bryr jag mej inte . Jag förstår ju vad det står .

      Kramar

      Radera
  2. Gott Nytt SYår till dig Lotta!!!Bambikramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Tusen tack Eva, ja detta ska bli mitt (sy ) år.
      Kramar i massor o ha de bäst :)

      Radera
  3. Va härliga vantar!! ja man ju inte tro att det skall bi ett par vantar då de är sååå stora!Jag har ju oxå stickat ett par som såg ut som dina..men blev oxå perfekta.Ha ett bra nytt år 2013...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte kuliga att sticka, det vill bara bli flera :)

      Ha de gott

      Radera
  4. Lotta jag önskar dig ett ♥ mysår ♥ hoppas att allt blir till det bästa. Du jag blev väldigt impad av den röda bh:n, alltså allvarligt var köpte du det tålamodet?! Snygg är du åxå i din nya frilla, skitsnygg verkligen.

    Puss o Kram för ett nytt härligt år ♥
    LjusneLotta

    SvaraRadera
  5. Hej Lotta! Kul att hitta din blogg.Sökte efter mönster på Olgasockan och hittade hit.Ser att vi tillhör samma ´Quiltklubb.´ Trevligt att se allt fint du gjort.
    Önskar dig ett fint nytt år! Kram från Lena i Kungsängen
    http://quiltarkatt.blogspot.se

    SvaraRadera